maandag 24 juni 2013

Laatste weken

De laatste weken van de stageperiode zitten er bijna op, de opdrachten zijn klaar en alles is heel goed gegaan! Zo goed zelfs dat ik in de zomervakantie rustig door ga. De ontwerpen van de meubels en voor de brands of arts- site zijn besproken, uit het gesprek met Jeroen kwamen een paar ontwerpen waar hij graag wat mee wilde doen, maar die nog wel enige aanpassingen nodig hebben, hiermee ben ik de laatste tijd voornamelijk bezig geweest. De feedback van Jeroen over deze 2 grote projecten zal nog volgen. Ook hebben we eindelijk reactie gekregen van Jan, over het project van de boekenbon. Dit was alleen zo kort dat ik het niet echt zie als een goede feedback, ik heb de opdracht ook niet weten te winnen, uiteindelijk werd er gekozen voor het ontwerp wat het makkelijkste werkte op een kleine schaal. Jammer  de bammer maar niet het einde van de wereld. Het commentaar op de portretten volgt nu:

Antoine Rovers
Creatieve aspecten: eigen aanpak, karikaturaal.
Technische uitvoering: kwaliteit van uitvoering tussen de portretten varieert sterk, zwakke details arceringen.
Communicatieve werking: sterk, matig gelijkende portretten.

Dit zie ik niet echt als een goede opdracht, meer omdat dit commentaar ook tussentijds had kunnen worden gegeven zodat ik hier beter werk van had kunnen maken, bij deze dus wel geleerd dat een gesprek tussendoor heel nuttig kan zijn. Op die manier weet je ook veel beter wat de klant wil. Ook is het jammer dat hij verder niks vertelde over de samenwerken maar dat kan ik bij deze zelf wel even doen; de eerste ontmoeting in Amsterdam was heel tof, we hadden een kijkje genomen in het kantoor van de studio en het was gewoon makkelijk en snel de opdracht duidelijk maken en we gingen weer. Daarna kregen we nog een mailtje ter verduidelijking van het project, en dat was het. Echte samenwerking was er niet, wij als illustratoren deden gewoon ons ding en klaar was het. Al met al vond ik het wel een leuke opdracht alleen was het niet zo netjes afgelopen door de communicatie met de klant van Jan zelf. (Het bleek namelijk dat eendracht heel lang de tijd nam om een reactie te sturen). 

Omdat dit toch een beetje tegenviel en ik zelf deze stageperiode echt superlekker heb kunnen werken, ben ik gewoon doorgegaan met het zoeken naar opdrachten en dat is best goed gelukt, aanstaande woensdag heb ik namelijk nog een gesprek bij het nrc voor een stage van 4 weken! Heel benieuwd hoe dat gaat verlopen en ik heb er veel zin in! Ook heb ik contact gehad met de organisator van  www.yellowcone.nl. Hiervoor mag ik posters en een huisstijl gaan maken. 

Bij Yellowcone Productions kun je als solo-artiest of band terecht voor het opnemen van jouw muziek.
Naast het opnemen van muziek voor muzikanten produceert Yellowcone ook muziek voor evenementen, voorzien we je film of game voorzien van gepaste muziek, of we zorgen voor een passende jingle onder je (radio)reclame.
Naast het verzorgen van audio-producties voor verschillende doeleinden organiseert Yellowcone Productions regelmatig muzikale evenementen waarop bands uit uiteenlopende genres hun kunsten live kunnen vertonen.

Nog genoeg te doen dus voor de stage expositie! 
En dat wil ik ook graag want ik wil met de expositie graag veel werk laten zien waar ik toch wel trots op ben. 

De uren tot nu toe:
Muurschilderingen: 95
Filmposter: 50
Brands of Art: 170
Zizho: 150
Boekenbon: 40
Ontwerpen T-shirts: 101
Vrij Werk/ Blog/ Portfolio: 80

Totaal heb ik nu 686 uren besteed aan mijn stage. Ik geloof dat dat wel genoeg is om het gemiddelde te halen volgens de stagenota. Hier komen nog wel de uren bij die ik ga besteden aan de nieuwe opdrachten en de aanpassingen en nieuwe dingen voor Brands of Art en Zizho, maar dat zullen er niet zoveel zijn als ik heb gedaan, ik vind dat ik nu ook wel een beetje vakantie mag gaan houden! 

Er volgt in ieder geval nog wel een zelfreflectie en de feedback die ik nog krijg van Jeroen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten